Як повідомляє The Moscow Times, середня технічна швидкість вантажних поїздів на мережі РЖД у 2024 році знизилася до 40,6 км/год — це найнижчий показник з 1960 року. Пише biz.nv.ua. Про це інформують Контракти.UA.
Такі дані надає експерт НДУ ВШЕ Фарід Хусаїнов, посилаючись на офіційну статистику транспортної монополії.
Середня дільнична швидкість, яка враховує час, витрачений на зупинки, зменшилася до 35,7 км/год, що є найнижчим показником з 1993 року.
Протягом року вантажні поїзди, які забезпечують майже 90% усіх перевезень у Росії, стали в середньому їхати на 4−5% повільніше, а якщо порівнювати з 2021 роком, то швидкості знизилися майже на 10%, за даними Хусаїнова. Показники технічної та дільничної швидкості сама РЖД публікує у звіті ф. 9д-5 у розділі «Розкриття інформації», уточнює експерт.
Російські залізниці вже третій рік поспіль фіксують скорочення вантажоперевезень Росією на фоні санкцій, які негативно вплинули на експорт, а також через зростаючі труднощі в управлінні рухом поїздів.
У листопаді 2024 року навантаження на мережі РЖД знизилося на 5,8% у річному вимірі, досягнувши 95,6 млн тонн, а накопичений підсумок за 10 місяців впав на 4,4%.
Перевезення вугілля — основного вантажу РЖД, що становить близько третини всіх перевезень, скоротилися на 6,2% після того, як вугільники стикнулися з різким падінням експорту і були змушені зменшити видобуток до мінімуму з початку пандемії 2020 року.